Jubiliejinis 30-asis „Vilnius Jazz“ festivalis kviečia į aktualaus šiuolaikinio džiazo koncertus

Organizatorių nuotr.

Vienintelis Lietuvoje šiuolaikinio džiazo ir improvizacinės muzikos festivalis „Vilnius Jazz“ šiemet mini 30-metį. Šia proga spalio 12-15 d. sostinės Rusų dramos teatre (J. Basanavičiaus g. 13, Vilnius) publikos laukia nepaprasta programa, liudijanti, jog Vilnius išlieka vienas svarbiausių ne tik Rytų Europoje džiazo centrų. Čia suvažiuos improvizacinės muzikos pažibos iš JAV, Jungtinės Karalystės, Prancūzijos, Švedijos, Olandijos, Islandijos ir Lietuvos.

Nusprendžiau atsisakyti šios retrospektyvinės koncepcijos ir rengti visiškai šviežią, naują trisdešimtąjį džiazo festivalį.

Antanas Gustys

Tikra „Vilnius Jazz“ sensacija taps Evano Parkerio trio iš Jungtinės Karalystės. Ansamblio lyderis E.Parkeris tituluojamas vienu novatoriškiausių ir įdomiausių šių dienų saksofonininkų, naujų saksofono technikų išradėju, centrine europietiško „free“ džiazo figūra, kuriai meldžiasi jau kelios saksofonininkų kartos.

Trio nariai – laisvojo džiazo banginiai E.Parkeris (saksofonai), Barry Guy (kontrabosas) ir Paulas Lyttonas (perkusija) – kartu muzikuoja jau 45-erius metus, nesiliaudami eksperimentuoti ir tobulinti savo muzikinės kalbos. Juokaujama, kad jų aukštasis pilotažas muzikoje prilygsta brazilų miklumui futbolo aikštėje.

Išgirsti Olandijos „Instant Composers Pool Orchestra“ (ICPO) bus įvykis džiazo publikai jau vien dėl to, kad šiame kolektyve tarp kitų korifėjų groja vienas jo įkvėpėjų – legendinis būgnininkas Hanas Benninkas, šiemet minintis 75-metį. O ICPO šį sezoną švenčia kūrybinės veiklos 50-metį!
Šiandien ICPO groja kelių kartų talentingiausi Olandijos improvizuotojai.

Tai yra pusiau džiazo grupė, pusiau kamerinis orkestras su įsiterpusiais į jį styginių trio bei pučiamųjų kvintetu. Žodžiu, fantastiškas darinys, kurio muzika, anot kritikų, – su niekuo nepalyginama! Jos užrašytus epizodus keičia spontaniškos improvizacijos, stulbinančios netikėtais minties posūkiais ir energijos proveržiais. Kompozicijų temas kuria visi orkestro muzikantai.

Festivalis pirmą kartą Lietuvoje pristatys prancūzų džiazo korifėjų ketvertą – „Henri Texier Hope Quartet“, kuriame groja kontrabosininkas Henris Texier, saksofonininkai Sebastienas Texier, Francois Corneloup‘as ir neseniai prie jų prisijungęs jaunas būgnininkas Gautier Garrigue.
Visų grupės narių biografijos ir diskografijos primena džiazo enciklopediją. Tačiau scenoje jie kas kartą tarsi gimsta iš naujo, stebindami išradingumu ir žaisme, virtuoziškumu ir jausmų išlydžiais.

Patys muzikantai teigia jau per pirmąjį spontanišką savo susitikimą pajutę kūrybos pilnatvę ir tiesiog telepatišką artumą. Pagaliau tai galėsime patirti ir mes.

Tai – tik dalis festivalyje pasirodysiančių vardų.

Festivalio „Vilnius Jazz“ organizatorius Antanas Gustys:

„Vos pabaigus praėjusių metų festivalį, mums ėmė rašyti daugelis muzikantų, kurie dalyvavo „Vilnius Jazz“ per šiuos trisdešimt metų. Buvo daug norinčių sudalyvauti ir šiame, jubiliejiniame, festivalyje, taigi viena minčių buvo surengti geriausių, ryškiausių jau dalyvavusių „Vilnius Jazz“ grupių koncertą, padaryti savotišką retrospektyvą.

Tačiau vėliau ėmė ryškėti kitas dalykas – jog toks renginys gali būti tarsi stabdis festivalio eigai, vystymuisi ir misijai, taigi galiausiai nusprendžiau atsisakyti šios retrospektyvinės koncepcijos ir rengti visiškai šviežią, naują trisdešimtąjį džiazo festivalį. Jame jūs nepamatysite jokių jubiliejiškumo ženklų, jokių fejerverkų ar tortų. Tačiau šis „Vilnius Jazz“ nenukryps nuo savo identiteto ir pagrindinės misijos: pristatyti šiuolaikinį džiazą. Išvysite muzikantus, kurie formuoja šiuolaikinį džiazą tiek Europoje, tiek skirtinguose kontinentuose.

Mūsų festivalis turbūt yra vienintelis, taip plačiai pristatęs japonų džiazą – per tris dešimtmečius pas mus pasirodė daugiau nei 50 japonų atlikėjų ir grupių; taip pat daug dėmesio skyrėme JAV kuriamai muzikai. Apjungiant visa tai, galiu pasakyti, kad mums svarbu pristatyti aktualų pasaulio džiazą.
Nusprendus taip, viskas pasidarė aišku: jokių duoklių niekam neatidavinėsim, rinksimės tik tuos muzikantus, kurie iki šiol yra aktyvūs scenoje ir kuria aktualias programas.“

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments