„Lokomotif“ pristato 2020 metų programą: nuo savirefleksijos treniruočių iki žvilgsnio į kolekcionavimą

Netradicinėje erdvėje, Lentvario geležinkelio stotyje, įsikūrusio šiuolaikinio meno ir susitikimų kambario „Lokomotif“ kuratoriai skelbia šių metų programą. Artimiausiu metu duetas pakvies į virtualias dirbtuves, o kiek vėliau – į dvi grupines parodas bei menininkų rezidencijas.

Ką apie kiekvieną iš mūsų galėtų pasakyti mūsų nuolat renkami „Youtube“ grojaraščiai ar internetiniai skirtukai?

Laurynas Skeisgiela

Šiuolaikiniam menui dedikuotą erdvę „Lokomotif“ (Geležinkelio g. 13, Lentvaris) įkūręs kuratorių Mildos Dainovskytės ir Lauryno Skeisgielos duetas įkvėpimo ir toliau semiasi iš dvidešimt minučių nuo Vilniaus nutolusio Lentvario miesto praeities. Kūrybą pasitelkdami kaip įrankį kuratoriai pernai pradėjo megzti dialogą su vietos bendruomene ir čia veikiančiomis institucijomis. Gyventojų pasakojimai ir istoriniai šaltiniai „Lokomotif“ atvėrė gilesnius Lentvario miesto sluoksnius ir taip padeda išlaikyti nuoseklų parodų naratyvą.

Pernai kvietę į grupines parodas „Kurortas“, „2 0 9 0“ ir kitus renginius, šiuos metus „Lokomotif“ pradės virtualia paskaita-savirefleksijos treniruotėmis, kurias ves Berlyne įsikūręs tarptautinis duetas „New Visions“. Agnieszka Bulacik ir Liene Jurgelane daugelį metų dirba su kultūros ir meno lyderiais, siekdamos keisti esamus naratyvus ir taip kurdamos įvairesnę, nešališkesnę ir įtraukesnę visuomenę ir ją supančią aplinką. „New Visions“ kuria įvairias mokymosi erdves, tarpininkauja ir tiesiogiai įsitraukia į meninį bei kultūrinį darbą tiek kaip praktikuojančios menininkės, tiek kaip įvairių kultūrinių ir socialinių iniciatyvų kuratorės.

2020-ųjų susitikimų erdvės programoje bus pristatyti šiuolaikinio meno kūrėjai ir tyrinėtojai tiek iš Lietuvos, tiek iš užsienio. Vyks diskusijos, parodos ir kūrybinės praktikos, erdvė veiks kaip atvira menininkų studija. Taip pat „Lokomotif“ kvies reziduojančius menininkus ieškoti ryšių su vietiniu kontekstu, atviromis ir uždaromis miesto bendruomenėmis. Anot kuratorių, plėsti programą padeda užmegztos partnerystės su Lietuvos šiuolaikinio meno scenoje įsitvirtinusiomis institucijomis. 

Milda Dainovskytė ir Laurynas Skeisgiela. © „Lokomotif“

„Warowland“: ką kolekcionuojame šiandien?

Pirmoji šiųmetė „Lokomotif“ paroda „Warowland“, įkvėpta grafo Vladislovo Tiškevičiaus kaip kolekcionieriaus atvejo studija, nagrinės kolekcionavimo procesus šiuolaikinio žmogaus kasdienybėje. 

„Vladislovas Tiškevičius, XX amžiaus pradžioje ištremtas iš carinės Rusijos, įsitvirtino Italijoje, netoli Milano. Mažame miestelyje jis atidarė „Galleria Warowland“ – savo meno kūrinių kolekcija paremtą antikvariatą. Priverstiniai išoriniai pokyčiai atnešė netikėtą rezultatą – asmeninį hobį jis sugebėjo paversti verslu, o Lentvario miestelyje formuota kolekcija sudomino Italijoje sutiktus bendraminčius“, – apie būsimą parodą pasakoja M. Dainovskytė. 

Kuratoriai remiasi menotyrininkės dr. Aistės Bimbirytės-Mackevičienės atliktais tyrimais.

„Įdomu ir tai, kad prie didelės antikvariato sėkmės tikriausiai prisidėjo ir Lentvario miesteliui nuolatos jaučiama nostalgija. Pavadinimas „Warowland“ – atvirkštinis Lentvario pavadinimas lenkų kalba. Formuodami šią parodą norime pažiūrėti į kolekcionavimą kaip neišvengiamą, subtiliai asmeninį reiškinį. Ką apie kiekvieną iš mūsų galėtų pasakyti mūsų nuolat renkami „Youtube“ grojaraščiai ar internetiniai skirtukai?“, – papildo L. Skeisgiela. 

Renginių programa skelbiama susitikimų erdvės „Facebook“ paskyroje.

„Lokomotif“. © L. Skeisgiela

„Lokomotif“ – Susitikimų kambarys įkurtas XIX amžiaus geležinkelio stoties apartamentuose, kurie buvo specialiai suprojektuoti carui. Vis dėlto nėra žinoma, ar jis kada nors čia nakvojo. Pokariu šiame pastate apsigyveno geležinkeliečių šeimos, o nuo praėjusio pavasario istorinė erdvė virto susitikimų, pokalbių, ekspozicijų dirbtuvių, rezidencijų erdve. Pavadinimas „Lokomotif“ apibrėžia ne tik šią erdvę – M. Dainovskytė ir L. Skeisgiela jį naudoja kaip kuratorių dueto pseudonimą.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments