Kūrybinės dirbtuvės visų sričių menininkams apie muziką ir garsą

Afiša. Organizatorių nuotr.

Lietuvos muzikos ir teatro akademija kviečia visus, kurie domisi garsu ir jo dramaturgine svarba audiovizualiniuose menuose, registruotis ir dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse, skirtose nagrinėti garso emocinį poveikį kine ar klausantis audiovizualinio kūrinio.

Dirbtuves ves kompozitorius Titas Petrikis, sukūręs muziką per 30 lietuviškų ir užsienio šalių kino filmų.

Rugsėjo 25–27 d. LMTA Muzikos inovacijų studijų cente, 24 garsiakalbių erdvinio garso sferoje, vyksiančių dirbtuvių metu bus kuriamas originalus garso takelis Todo Browningo filmui „Drakula“ (1931), suteikiant vaizdui skirtingas estetines reikšmes. Dalyviai mokysis ir patys išmėgins, kaip garsas sąveikauja su audiovizualiniu kūriniu, taip pat turės galimybę stebėti ir įvertinti skirtumą tarp tradiciškai kuriamo filmo garso takelio ir jo versijos, naudojant erdvinį garsą.

Garso poveikis ir reikšmė audiovizualiniuose menuose yra mažai pažinta sritis, tad projekto dalyviai bus ne tik kviečiami sukurti garsą skirtingoms filmo scenoms, bet ir skatinami suvokti, kodėl būtent tokie garsiniai sprendimai dramaturgiškai tinka geriausiai. Dirbtuves ves kompozitorius Titas Petrikis, sukūręs muziką per 30 lietuviškų ir užsienio šalių kino filmų, taip pat kuriantis televizijai, radijui bei teatrui, aktyviai užsiimantis akademine ir edukacine veikla.

Kūrybinės dirbtuvės vyks anglų kalba ir yra nemokamos. Į jas kviečiami ne tik muzikos srities profesionalai, bet ir visi menininkai, savo kūriniuose naudojantys garso ir muzikinius sprendimus. Registracija į krūybines dritbtuves vyksta iki rugsėjo 15 d. Daugiau informacijos: filmsoundmedia.lmta.lt.

Šios dirbtuvės yra dalis rugsėjo 28–30 d. LMTA Kino ir TV katedros kartu su Tarptautinio kino, TV ir medijų mokyklų tinklo CILECT Europos regioninio padalinio GEECT organizuojamos 2-osios tarptautinės konferencijos „Muzika ir garso dizainas kine bei naujosiose medijose. Teorijos ir praktikos sankirtos“.

Konferencijoje dalyvaus daugiau nei 50 dalyvių iš užsienio šalių, žymiausi ir įtakingiausi kino muzikos teoretikai ir praktikai iš Europos ir kitų žemynų – prof. dr. Claudia Gorbman (Vašingtono universitetas, JAV), Michelis Chionas (kompozitorius, nepriklausomas tyrėjas, Prancūzija), prof. dr. Stephenas Deutschas (Bournemouth universitetas, Jungtinė Karalystė), Larry Sideris („School of Sound“, Jungtinė Karalystė), Richardas Stevensas (Lydso Becketto universitetas, Jungtinė Karalystė) ir kiti.

Kompozitorius Titas Petrikis plačiau pristato kūrybines dirbtuves:

„Galime padaryti paprasčiausią eksperimentą. Paimkime filmo ištrauką ir pažiūrėkime ją tyloje – bus vienoks istorijos supratimas. Dabar pabandykime ją žiūrėti, klausant vieno stiliaus muziką, po to – kito.  Pamatysime, kad muzika iš esmės keičia tai, kaip mes suprantame istoriją, personažus, ką jie patiria. Su šiomis galimybėmis kūrėjui iškyla didelė atsakomybė, nes garso takelis gali tapti privalumu, tačiau prastas takelis tikrai kūrinį sugadins.

Praktiniais eksperimentais kūrybinėse dirbtuvėse galėsime pažvelgti, kas vyksta su kūriniu, kai jam ieškome tinkamo garsinio sprendimo. Be abejo, kitas svarbus klausimas, kas yra tas „tinkamas“ sprendimas ir kokiais kriterijais vadovaujantis jį pasirinkti. Suprasdamas, kaip kuriamas emocinis ryšys su žiūrovu, garso ir muzikos kūrėjas gali priimti teisingiausią sprendimą, kuris sustiprins ir praturtins kūrinio dramaturgiją. 

Garso takelis veikia kūrinio dramaturgiją, todėl svarbu, pavyzdžiui, režisieriams praktiškai pabandyti, kaip tai vyksta ir atrasti garso reikšmę. Šių dirbtuvių tikslas dar ir toks, kad kitų sričių specialistai suvoktų, kokį nuostabų įrankį jie turi kūryboje.“

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments