Iš savo ribų išėjusi tapyba I. Leščinskaitės parodoje „Tapyba. Šiuolaikinės technologijos“

Organizatorių nuotr.

KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) rugsėjo 15 d. 18 val. atidaroma tapytojos Irmos Leščinskaitės paroda „Tapyba. Šiuolaikinės technologijos“. Daugiau nei dvidešimtmetį ypatingą dėmesį abstrakčiai tapybai skirianti Irma Leščinskaitė, paprašyta argumentuoti savo pasirinkimą, teigia, kad ši tapybos forma yra tokia pat reflektyvi, kaip ir šiuolaikinė kultūra, kryptingai ir sąmoningai interpretuojanti ankstesnes epochas.

Rengiant 24-ąją personalinę parodą, terminas „iššūkis“ jau nebenaudojamas.

Irma Leščinskaitė

Naujų kūrinių idėjas I. Leščinskaitei dažniausiai diktuoja šiuolaikinių menininkų tapybos kūrinių reflektavimas, perskaitytos knygos, socialinė aplinka, muzikos kūriniai, visas kultūrinis kontekstas, leidžiantis tapyboje sluoksniuoti tiek praeitį, tiek ir ateitį. Neatsitiktinai dabartinė jos tapyba primena konceptualią menininko dirbtuvių išklotinę arba kūrybinį maršrutą, kuriuo menininkė kantriai veda žiūrovą pro tapybos sluoksnius, realius ir virtualius pavidalus.

Parodoje autorė eksponuoja keturis skirtingais būdais (audioinstaliacija, pridėtine realybe, gelminiu skenavimu, markeriu ir videoprojekcija) sukurtus tapybos ciklus, kiekvienas jos kūrinys išlieka atskira savarankiška erdve. Pastaruoju metu menininkės kūryboje ryškėja posūkis į tam tikras vaizdo formavimo schemas, poslinkį nuo abstraktaus ekspresionizmo link medijų priemonėmis kuriamo tapybiško pasakojimo.

Kylant klausimams dėl klasikinės tapybos prigimties ir galimybių, jos statuso nūdieniame, kitokiomis vertybėmis besivadovaujančiame amžiuje, turbūt nesuklystume pasakę, kad tapybos esmė slypi pasakojime, naratyve – konceptualiame lygmenyje. Į tradicinę tapybą integruoti fotografinio regėjimo, virtualios simuliacijos pavidalai įkūnija ir teigia kitokią kultūrinę, socialinę aplinkos suvokimo problematiką nei emocinė, pasąmoninė, ekspresyvi raiška. Vaizdiniams egzistuojant tik tol, kol jie yra stebimi, jiems sekant vienas kitą tam tikra tvarka, formai įgyjant garsinius pavidalus, žiūrovui atveriamas spalvinių manipuliacijų ir komponavimo priemonių potencialas, suteikiantis tapybai interaktyvaus dizaino matmenį.

Projekto partneriai: programinė įranga su išplėstinės realybės technologija – Gerda Antanaitytė, Andrius Laurinaitis; video, muzikinė kompozicija – kompozitorius Linas Rimša; lazerių technologija – lazerinių technologijų įmonė „Semiconductors“; garso instaliacija – Florian Gruber (Austrija). Paroda veiks iki 2017 m. spalio 15 d.

Tapytoja Irma Leščinskaitė VOXART pasakoja: „Darbai „Tapyba. Šiuolaikinės technologijos“ kuriami nuo 2007 m. Šiai parodai dalis ekspozicijai skirtų darbų grįžta iš Astanos (Kazachstanas) pasaulinės parodos EXPO 2017 Lietuvos paviljono. Kalbant apie ruošimosi parodai iššūkius, galiu pasakyti tik tiek, kad rengiant 24-ąją personalinę parodą, terminas „iššūkis“ jau nebenaudojamas. Šioje parodoje laukiu menu besidominčios visuomenės.“

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments