Interaktyvi V. Orlovo paroda įtrauks žiūrovus į kūrybos procesą

Organizatorių nuotr.

Vasario 23 d. 18 val. VDA tekstilės galerijoje „Artifex“ atidaroma interaktyvi Vyginto Orlovo personalinė paroda „dar prieš ištariant žodį, prasmė jau buvo pakitusi“. Kaip prasmė pakinta garsą išvertus į vaizdą, bandant mintis paversti žodžiais ir yra pagrindinis šios parodos leitmotyvas, atsispindintis jau parodos pavadinime.

Interaktyvumo aspektas gali įtraukti įvairius tarpdisciplininio ir šiuolaikinio meno mėgėjus, tačiau planuojamas performansas gali būti aktualesnis besidomintiems garso meno lauku.

Vygintas Orlovas

Pirmojoje personalinėje parodoje menininkas ketina pristatyti ne anksčiau sukurtus darbus, bet įvesti žiūrovą į kūrybos procesą, paversti žiūrovą dalyviu. Kaip Babelio bibliotekoje nėra vienodų knygų, taip gal šioje parodoje nebus ir pasikartojančių garso-vaizdo kombinacijų.

Žiūrovas dalyvaudamas interaktyviose instaliacijose galės daryti įtaką ekranuose matomam vaizdui. Ir nors žmogus fiziškai negali skleisti didelio kiekio visiškai skirtingų garsų, ir galbūt vieno žiūrovo kontribucija mažai skirsis nuo kito, mažai tikėtina, kad ji bus tokia pati.

Akimirką tai, kas nematoma, galbūt suvokiama kitomis juslėmis, arba tik nujaučiama, pasirodys labiausiai mūsų gyvenimuose dominuojančia regos jusle.Taip pat kovo 4 dieną 16 val. vyks autoriaus performansas. Paroda veiks iki kovo 9 d.

Parodos autorius Vygintas Orlovas:

„Parodoje bus eksponuojama interaktyvi instaliacija, sudaryta iš kelių segmentų. Galerijos erdvėje bus instaliuoti mikrofonai, garsiakalbiai, projektoriai ir ekranai, sujungti tokiu būdu, kad parodos erdvėje atsirandantys garsai (kuriami lankytojų, objektų ir garsinio kūrinio) būtų interpretuojami kaip vaizdinė informacija ar būtų vizualiai atskleidžiamos garsų savybės.

Parodos lankytojai taip pat galės sklaidyti knygą, sukurtą remiantis J. L. Borges apsakymu „Babelio biblioteka“ ir rasti papildomų nuorodų apie parodą joje. Apsakyme yra kuriamas visatos kaip bibliotekos modelis, joje yra knygos su visomis įmanomomis raidžių, kablelio, tarpo ir taško kombinacijomis.

Taigi joje yra parašyta visa, ką įmanoma išreikšti per kalbą. Dabar, kai šis modelis jau yra atkurtas skaitmeninėje erdvėje, net menotyrininkės Rasos Kavaliauskaitės rašyta parodos anotacija jau yra tik citata iš vienos iš knygų iš šios virtualios bibliotekos. 

Bendra instaliacija yra naujas kūrinys, tačiau dalis jos segmentų jau buvo naudoti ankstesniuose kūriniuose ir dabar yra tik perfrazuojami. Pavyzdžiui, analoginę garso ir projekcijos jungtį, kurioje garsai yra interpretuojami tarsi vaizdinė informacija, tobulinu jau trečius metus ir dažnai tam tikras jos formas naudoju performansuose.

Manau, kad interaktyvumo aspektas gali įtraukti įvairius tarpdisciplininio ir šiuolaikinio meno mėgėjus, tačiau planuojamas performansas gali būti aktualesnis meno mylėtojams, besidomintiems garso meno lauku, eksperimentine bei konkrečiąja muzika.“

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments