Festivalyje AHEAD – elektroninių garso technologijų koncentratas

Aistė Noreikaitė. Organizatorių nuotr.

Spalio 1–6 d. jau penktą kartą Vilniuje vyks tarptautinis elektroninių muzikos praktikų festivalis AHEAD, kurį organizuoja Lietuvos kompozitorių sąjunga. Festivalis kviečia susipažinti su tarptautiniais elektroninės muzikos projektais, dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse ir kartu diskutuoti bei suprasti su garsu ir elektronika susijusius reiškinius.

Festivalis nėra tik koncertų seka, tai – savaitę trunkanti patirtis, skirta mąstyti, mokytis atrasti, susitikti.

Edvardas Šumila

Jau trečius metus festivalis turi paantraštę Mutual Thinking („Abipusis mąstymas“), kuri atspindi jo misiją būti ne tik elektroninę muziką ir technologijas reprezentuojančiu renginiu, bet skirti didelį dėmesį edukacijai, elektroninės muzikos kultūros supratimui ir su tuo susijusiems diskursams.

Šiemet AHEAD ketinama pristatyti naujausius projektus, tarp kurių – ir menininkai, sugrįžtantys į festivalį su naujais savo darbais. Festivalis stengiasi atskleisti ir plačiau pažiūrėti į vis skirtingą muzikos ir sintezės technologijų aspektą, jame dėmesys buvo skirtas elektroakustinėms kompozicijoms, vaizdo ir garso praktikoms, analoginėms muzikos kūrimo galimybėms ir „pasidaryk pats“ estetikai.

Šiemet festivalio dalyviai kviečiami susipažinti su modulinio sintezavimo projektais ir analoginių garso generatorių gamybą. Taip pat tradiciškai prieš daugelį renginių vyks „pre-talk“ renginiai, kuriuose menininkai supažindins su savo darbu, o festivalio lankytojai kviečiami kartu diskutuosi apie skirtingus elektroninės muzikos aspektus.

Elektroninės muzikos trio. Organizatorių nuotr.

Įėjimas į renginius laisvas. Nemokamos idėjos, nemokamos žinios, nemokami pokalbiai, nemokamos pažintys ir susitikimai.

Plačiau apie šių metų festivalį VOXART pasakoja vienas iš jo kuratorių Edvardas Šumila:

AHEAD festivalis pats yra tarsi meno kūrinys, kuris yra visuma – jo programa, veiklos turi savotiškai „sukibti“ ir kurti patirčių erdvę. Tai ir yra pagrindinė festivalio koncepcijos ašis, ką ir stengiamės akcentuoti. Festivalis nėra tik koncertų seka, tai – savaitę trunkanti patirtis, skirta mąstyti, mokytis atrasti, susitikti. Tą pabrėžiame savo paantrašte – Mutual thinking, arba „Abipusis mąstymas“.

Festivalio vienas iš tikslų yra konsoliduoti užsienyje gyvenančius menininkus iš Lietuvos ir pristatyti Lietuvoje negirdėtus jų darbus, tokiu būdu festivalyje atsiranda projektai kaip KINDER MECCANO, tačiau tai tik pusiau lietuviškas projektas, stengiamės pakviesti ne tik tai, su kuo pasirodo šis menininkų tandemas, bet ir sukurti kontekstą, kuriame šie menininkai pasirodo Mančesteryje. Todėl visas vakaras bus skirtas menininkams, kurie bendradarbiauja, tai visa jų komanda – Joe Snape, Laurie Tompkins, Sussie Whaites ir t.t. Šių menininkų darbai yra aktualūs, stengiamės atsivežti tai, kas dar nepristatyta čia, tačiau kelia mūsų susidomėjimą.

Taip pat esama garso menininkų ir su technologijomis dirbančių kūrėjų, kurie gyvena Lietuvoje, tačiau nėra susilaukę pristatymo, o čia turi galimybę būti bendroje programoje ir bendroje koncepcijoje su kitais. Tarp jų Nicolas Lafay, Mikalojus Smulskis ir Simonas Nekrošius. Jų kūrybos laukas labai savitas, kaip ir prieitys prie garso meno, kurių nėra kituose festivaliuose.

Darien Brito. Organizatorių nuotr.

Taip pat visi pasirodymai yra iš skirtingų sričių, KINDER MECCANO labiau liečia DIY ir lo-fi, Elektroninės muzikos trio yra labiau konvencinio elektroninės drone muzikos atlikimo pavyzdys, Ragnhild May ir Stefan Maier projektas derina garso meną su technologijomis ir moduliniu sintezavimu, festivalį uždarysianti grupę „Delasferos“ – elektroakustinė muzika, kurioje yra balansas tarp atlikėjiškumo, teksto ir kompozicijos. Tuo tarpu Darien Brito – vienas radikaliausių kūrėjų, naudojančiu sudėtingus algoritmus ir garso sintezę. Festivalis tampa didžiulio spektro, kurį siūlo elektroninės garso technologijos, koncentratu.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments