Dekonstruoti orų prognozių žemėlapiai – Indrės Liškauskaitės parodoje „Swell, Swell 2“

Indrės Liškauskaitės kūriniai. © Artifex

Vilniaus dailės akademijos galerijoje „Artifex“ birželio 10 d. atidaroma Indrės Liškauskaitės paroda „Swell, Swell 2“. Kūrinių serijai atspirties tašku tapo skaitmeninių žemėlapių ateities simuliacijos ir prognozės, veikiančios fizinį buvimą.

Kryptys, kurias pasirenka žiūrintysis, dažniausiai yra vietos, į kurias jis pats norėtų fiziškai nukeliauti.

„Swell, Swell 2“

Parodoje eksponuojami kūriniai prasidėjo Islandijoje – kur menininkė atliko kelių mėnesių trukmės meno rezidenciją. Jos metu nemažą laiko dalį įstrigusi viduje dėl prastų oro sąlygų, autorė ėmė nuolatos tikrinti meteorologinių naujienų puslapius, kurie patapo langu į lauką. Skaitmeninių žemėlapių ateities simuliacijos ir prognozės, veikiančios fizinį buvimą, tapo atspirties tašku kūrinių serijai. Fiksuojant ir išskaidant į fragmentus mus supančios aplinkos reprezentacines sistemas, jos įgauna naujus kontekstus ir formas.

Kaip pristatoma parodos aprašyme, pirmiausia windy.com puslapyje stebimi vėjo gūsiai, vėliau – swell, swell 2, dew pointir currents filtrai. Vaizdas, spaudžiant zoom mygtuką, yra vis artinamas maždaug ties Atlanto vandenyno viduriu. Kompiuterio pelės ikona velka paviršių ir keliauja šiaurės link, stabteli ties Islandijos, Svalbardo, Grenlandijos krantais ir toliau kyla vandeniu aukštyn. Vaizdas priartinamas tol, kol pikseliuojasi, tampa abstrakcija, išnyksta atpažįstamos politinės šalių ribos, geografijos pamokoje išmokti ar žemėlapyje matyti kontūrai.

Vaizdas priartinamas tol, kol jame pasiklystama. Toliau keliaujama jau sekant tik įvairias abstrakčias linijas bei spalvų ir ženklų kompozicijas. Kompiuterio pelės vedamas žvilgsnis slenka lietaus žemėlapiais, google palydovo vaizdais. Kryptys, kurias pasirenka žiūrintysis, dažniausiai yra vietos, į kurias jis pats norėtų fiziškai nukeliauti.

Indrės Liškauskaitės kūriniai. © Artifex

Perjungus filtrą, pasikeičia spalvų skalė. Populiariausi yra spalvų spektro perėjimai, bet pasitaiko ir įdomesnių, pavyzdžiui, raudona-oranžinė-geltona-žydra-mėlyna-purpurinė-violetinė-žalia (temperatūra), juoda-samaninė-kobalto žalia-turkio-žydra-mėlyna-purpurinė-balta-rožinė-raudona-smėlio-ruda (dew point), arba balta-salotinė-žalia-žydra-turkio-purpurinė-violetinė-rausva-raudona-smėlio-ruda-rožinė-violetinė-rožinė-ruda (vėjas). Paspaudus play ikoną, spalvos, kryptys ir ženklai pradeda keistis ir suktis, rodydami praeities arba ateities prognozes, įprastai kelias dienas arba savaites į priekį.

Paroda veiks iki birželio 27 dienos, ją galima aplankyti VDA galerijos „Artifex“ (Gaono g. 1, Vilnius) darbo laiku. Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Indrė Liškauskaitė – menininkė, gyvenanti ir kurianti Vilniuje, Lietuvoje. Ji baigė tapybos bakalauro bei tekstilės magistro studijas Vilniaus dailės akademijoje. Indrė dirba su piešimo, tapybos medijomis, garso instaliacijomis bei tekstiniais kūriniais. Savo darbuose autorė permąsto gamtos ir biologijos reprezentavimo sistemas, žmogaus bei aplinkos santykį. Jos kūryboje išnyksta ribos tarp mito ir mokslo, tiesos ir fikcijos, garso bei vaizdo. 

0 Komentarai
Inline Feedbacks
View all comments